SZUKAJ

E-tutor

 
 

Do Państwa dyspozycji jest wykwalifikowana kadra Doradców, która służy wsparciem w zakresie mechatroniki, dydaktyki, tworzenia implementacji oraz języków oprogramowania.
Doradcami są Eksperci, Ci sami którzy przygotowali scenariusze zajęć i stworzyli Szkolny Remiks Ubuntu. W tym miejscu można zadać pytanie Doradcy z zakresu realizacji Projektu jak również kwestii dotyczących spraw technicznych związanych z użytkowaniem oprogramowania. Zadaniem doradcy jest udzielenie odpowiednich rad i wskazówek, które pomogą rozwiać wątpliwości i rozwiązać problem.

Nasi Doradcy:

Krzysztof Bytow
Doradca w zakresie mechatroniki

Absolwent Politechniki Poznańskiej na kierunku Mechanika i Budowa Maszyn. Specjalizacja mechatronika – integracja inżynierii mechanicznej z elektroniką i sterowaniem komputerowym. Praca magisterska zatytułowana „Sposoby komunikacji w systemach mechatronicznych” z zakresu programowania, sterowania i użytkowania mikrokontrolerów. Pracownik Uniwersytetu im. Adama Mickiewicza w Poznaniu.
Z zamiłowania informatyk nie tylko w zakresie programistki, ale również w zakresie serwisu technicznego, którego praktyczne umiejętności pozwalają na wykorzystanie istniejących technik i technologii informatycznych do rozwiązywania problemów związanych z modelowaniem danych i implementacją algorytmów.

 
zobacz więcej

Piotr Fiorek
Doradca w zakresie języków programowania

Współpracownik Fundacji Wolnego i Otwartego Oprogramowania. Na co dzień pracownik- administrator sieci i systemów w Laboratorium BRAMA na Politechnice Warszawskiej oraz programista przy różnych projektach. Gorący zwolennik idei Wolnego i Otwartego Oprogramowania oraz fascynat elektroniki i nowych technologii.

 

Adam Jurkiewicz
Doradca w zakresie Szkolnego Remiksu Ubuntu

Z zamiłowania i zawodu administrator serwerów UNIX/Linux.
Niegdyś pracownik Biblioteki Uniwersyteckiej-UAM Poznań, gdzie podłączał pierwszy internet i wdrażał zintegrowany system bibliotek poznańskich, dziś właściciel firmy – http://www.abix.info.pl, wdrażającej rozwiązania biznesowe oparte o system operacyjny Linux.
Wolontariusz Fundacji WiOO, który działa w ramach Projektu WiOO w Szkole, prowadząc prezentacje dla uczniów gimnazjów i liceów. Twórca Szkolnego Remiksu Ubuntu w Projekcie SWOI.

 
zobacz więcej

Stanisław Ubermanowicz
Doradca w zakresie dydaktyki i ewaluacji

Starszy specjalista naukowo-techniczny w Zakładzie Technologii Kształcenia, na Wydziale Studiów Edukacyjnych Uniwersytetu im. Adama Mickiewicza w Poznaniu. Z wykształcenia magister specjalności pedagogika medialna, inżynier telekomunikacji, dydaktyk, informatyk i elektronik. Specjalizacja: projektowanie i realizacja badań naukowych oraz inwestycji aparaturowych, wdrażanie nowych strategii, metod i technologii ICT do edukacji, ewaluacja procesów społecznych.
Główne osiągnięcia to: cyfrowy system realizacyjny telewizji dydaktycznej – patent i wdrożenia, nowa metodologia Ewaluacji splotowej i Skali dwuważonych ocen – monografia i wdrożenia.

 
zobacz więcej

 

W tym miejscu znajdują się ciekawe materiały multimedialne, filmy instruktażowe i artykuły, które będą pomocne w prowadzeniu zajęć i wykonywaniu implementacji. Zawarte materiały mają sprzyjać kształtowaniu kreatywnych i aktywnych postaw wśród użytkowników serwisu, zachęcać do aktywności również poza planowanymi zajęciami szkolnymi.

Filmy instruktażowe - Implementacja Modułu B3.2 - S4a - fotorezystor
Filmy instruktażowe - Implementacja Modułu B3.2 - S4a - sterowanie diodą RGB z wykorzystaniem potencjometru
Filmy instruktażowe - Implementacja Modułu B3.3 -budowa sygnalizatora
Filmy instruktażowe - Implementacja Modułu B3.4 - Obsługa wyświetlacza - wyświetlacz alfanumeryczny LCD ze sterownikiem zgodnym z HD44780
Filmy instruktażowe - Implementacja Modułu C3.1 - Wykorzystanie wejścia analogowego - a
Filmy instruktażowe - Implementacja Modułu B3.3 - Funkcjonalność modułu-interfejsu - buzzer
Filmy instruktażowe - Implementacja Modułu B3.4 - Obsługa wyświetlacza - pomiar temperatury MCP9700
Filmy instruktażowe - Implementacja do Modułu C3.2 - Protokół komunikacyjny 1-wire - rozbudowa układu o kolejne czujniki DS18B20
Filmy instruktażowe - Implementacja do Modułu C3.1 - Wykorzystanie wejścia analogowego - b
Filmy instruktażowe - Implementacja do Moduł C3.2 - Protokół komunikacyjny 1-wire - czujnik DS18B20
Filmy instruktażowe - Implementacja do Modułu C3.2c - Sterowanie LCD
Filmy instruktażowe - Implementacja do Modułu C3.3 - wykorzystanie czujnika HS-SR04
Filmy instruktażowe - Implementacja do Modułu C3.4 - Sterowanie serwomechanizmem - a
Filmy instruktażowe - Implementacja do Modułu C3.4 - Sterowanie serwomechanizmem - b
Filmy instruktażowe - Implementacja Modułu C3.3 - HS-SR04, LCD, RGB
Filmy instruktażowe - Implementacja do Modułu C3.4 - Sterowanie serwomechanizmem - c
Filmy instruktażowe - Implementacja Modułu B3.1 - Środowisko Scratch S4A - sterowanie diodą RGB z wykorzystaniem małych przycisków
Filmy instruktażowe - Implementacja Modułu B3.1 - Środowisko Scratch S4A - podłączenie i sterowanie diodą RGB
Filmy instruktażowe - Implementacja modułu A3.4 - Rozszerzenie możliwości S4A - pong
Filmy instruktażowe - Implementacja modułu A3.3 - Układ pomiarowy Arduino - S4a - fotorezystor i diody LED
Filmy instruktażowe - Implementacja modułu A3.3 - Układ pomiarowy Arduino - S4a - fotorezystor
Filmy instruktażowe - Sterowanie elementami z poziomu aplikacji -Implementacja modułu A3.2b - wizualizacja pomiaru temperatury z wykorzystaniem diody RGB
Filmy instruktażowe - Implementacja modułu A3.2 - S4a - pomiar temperatury
Filmy instruktażowe - Poznanie możliwości środowiska Scratch i zestawu modułu-interfejsu - Implementacja modułu A3.1 - losowa zmiana koloru diody RGB
Filmy instruktażowe - Poznanie możliwości środowiska Scratch i zestawu modułu-interfejsu - Implementacja modułu A3.1 - Środowisko Scratch S4A - dioda RGB - PWM
Filmy instruktażowe - Scratch i obsługa modułu-interfejsu - Implementacja modułu A3.1 - Środowisko Scratch S4A - dioda led
Arduino - podstawy
Uwaga! Autorzy kartek świątecznych
Cyfrowy omomierz na Arduino i S4A
Propozycja na implementację w Scrartch'u
Cyfrowy omomierz na Arduino i S4A
O Projekcie
Jak napisać dobry Konspekt-scenariusz zajęć IT
Lazarus dla początkujących, część III
Lazarus dla początkujących, część II
Lazarus dla początkujących, część I – wprowadzenie
Program do budowania obwodów elektrycznych cz.1.
Biblioteki w ARDUINO
Jak zbudować robota?
Jak napisać dobry Konspekt-scenariusz zajęć IT
Jak odblokować Javę dla e-Swoi
test 1
Gdzie ten pasek - czyli usunięty aplet "przyciski okien"
Instrukcje użytkownika
Propozycja na implementację w Scrartch'u
Tytuł przykładowego artykułu
Lazarus dla początkujących, część III
Lazarus dla początkujących, część II
Lazarus dla początkujących, część I – wprowadzenie
Cyfrowy omomierz na Arduino i S4A
Biblioteki w ARDUINO
Program do budowania obwodów elektrycznych cz.1.
Jak odblokować Javę dla e-Swoi
Lazarus dla początkujących, część III
Gdzie ten pasek - czyli usunięty aplet "przyciski okien"
Lazarus dla początkujących, część II
Lazarus dla początkujących, część I – wprowadzenie
Program do budowania obwodów elektrycznych cz.1.
Arduino - podstawy

 

FAQ z ang. Frequently Asked Questions – czyli zbiór najczęściej zadawanych pytań i odpowiedzi na nie. Jego celem jest udzielenie użytkownikom serwisu e-Swoi.pl jak najszybszej i rzetelnej pomocy. Pytania i odpowiedzi pojawiające się w tym miejscu generowane są przez Doradców, którzy na podstawie tego o co najczęściej pytają użytkownicy stworzą raiting odpowiedzi. Poprawi to tym samym efektywność wyszukiwania pożądanych informacji. Dzięki temu odpowiedź na nurtujące Ciebie pytanie może zainteresować i innych użytkowników.

 

Jeśli nie wiesz jak zalogować się do serwisu, dodać newsa czy jak wypełnić ankietę, tu znajdziesz rozwiązanie dla swoich problemów. W tym miejscu znajdują się instrukcje korzystania z serwisu, uruchamiania Szkolnego Remiksu Ubuntu, wypełniania ankiet, opis licencji i wiele innych. Zawarte tu informacje ułatwią Tobie poruszanie się po serwisie i wytworach Projektu.

Myśl elektroniczna na techniczne konstrukcje - Arduino
Arduino - podstawy
Mechatronika - FAQ
Wykorzystanie pilota do sterowania Arduino.
Arduino i „nowe” diody RGB
Myśl elektroniczna na techniczne konstrukcje - Arduino
Sortowanie bąbelkowe a002
Jak robiłem własny awatar w Inkscape
No to SRU... i panujemy nad... własnymi danymi.
No to SRU... Wiki - co to takiego?
No to SRU… tym razem o zdjęciach, które chcemy wpuścić do komputera
Jak odblokować Javę dla e-Swoi
Lazarus dla początkujących, część III
Gdzie ten pasek - czyli usunięty aplet "przyciski okien"
Lazarus dla początkujących, część II
Lazarus dla początkujących, część I – wprowadzenie
Program do budowania obwodów elektrycznych cz.1.
Arduino - podstawy
Arduino i „nowe” diody RGB
Lazarus dla początkujących, część III
Nieco więcej o darmowej symulacji obwodów elektrycznych
Darmowa symulacja obwodów elektrycznych
Lazarus dla początkujących, część II
Lazarus dla początkujących, część I – wprowadzenie
Program do budowania obwodów elektrycznych cz.1.
Semiriel's Acumena
Wykorzystanie pilota do sterowania Arduino.
Arduino i „nowe” diody RGB
Myśl elektroniczna na techniczne konstrukcje - Arduino
Jak odblokować Javę dla e-Swoi
Gdzie ten pasek - czyli usunięty aplet "przyciski okien"
Obrazki, linki i galeria w artykule
Wymagania techniczne
Używanie wiadomości
Używanie Ankiet
Używanie ePortfolio
Twoja półka
Używanie WIKI
Ustawienia konta
Strona główna serwisu
Wyszukiwarka
Rejestracja i logowanie
Rozszerzone tagi WIKI w serwisie www.e-swoi.pl
Praca z repozytorium serwisu e-swoi
Licencje w projekcie SWOI
Lazarus dla początkujących, część III
Lazarus dla początkujących, część II
Lazarus dla początkujących, część I – wprowadzenie
No to SRU... i panujemy nad... własnymi danymi.
No to SRU... Wiki - co to takiego?
No to SRU… tym razem o zdjęciach, które chcemy wpuścić do komputera
Nieco więcej o darmowej symulacji obwodów elektrycznych
Darmowa symulacja obwodów elektrycznych
Program do budowania obwodów elektrycznych cz.1.
Jak robiłem własny awatar w Inkscape
Wprowadzenie do języka Python
Sortowanie bąbelkowe a002

Instrukcja uruchamiania Szkolnego Remiksu Ubuntu:
http://e-swoi.pl/media/multimedia/docs/SRU.pdf

 

Materiały multimedialne w serwisie e-SWOI.

Filmy instruktażowe - Implementacja Modułu B3.2 - S4a - fotorezystor Filmy instruktażowe - Implementacja Modułu B3.2 - S4a - sterowanie diodą RGB z wykorzystaniem potencjometru Filmy instruktażowe - Implementacja Modułu B3.3 -budowa sygnalizatora Filmy instruktażowe - Implementacja Modułu B3.4 - Obsługa wyświetlacza - wyświetlacz alfanumeryczny LCD ze sterownikiem zgodnym z HD44780 Filmy instruktażowe - Implementacja Modułu C3.1 - Wykorzystanie wejścia analogowego - a Filmy instruktażowe - Implementacja Modułu B3.3 - Funkcjonalność modułu-interfejsu - buzzer Filmy instruktażowe - Implementacja Modułu B3.4 - Obsługa wyświetlacza - pomiar temperatury MCP9700 Filmy instruktażowe - Implementacja do Modułu C3.2 - Protokół komunikacyjny 1-wire - rozbudowa układu o kolejne czujniki DS18B20 Filmy instruktażowe - Implementacja do Modułu C3.1 - Wykorzystanie wejścia analogowego - b Filmy instruktażowe - Implementacja do Moduł C3.2 - Protokół komunikacyjny 1-wire - czujnik DS18B20 Filmy instruktażowe - Implementacja do Modułu C3.2c - Sterowanie LCD Filmy instruktażowe - Implementacja do Modułu C3.3 - wykorzystanie czujnika HS-SR04 Raspberry Pi - picokomputer do nauki i zabawy Filmy instruktażowe - Implementacja do Modułu C3.4 - Sterowanie serwomechanizmem - a Filmy instruktażowe - Implementacja do Modułu C3.4 - Sterowanie serwomechanizmem - b Filmy instruktażowe - Implementacja Modułu C3.3 - HS-SR04, LCD, RGB Filmy instruktażowe - Implementacja do Modułu C3.4 - Sterowanie serwomechanizmem - c Filmy instruktażowe - Implementacja Modułu B3.1 - Środowisko Scratch S4A - sterowanie diodą RGB z wykorzystaniem małych przycisków Filmy instruktażowe - Implementacja Modułu B3.1 - Środowisko Scratch S4A - podłączenie i sterowanie diodą RGB Filmy instruktażowe - Implementacja modułu A3.4 - Rozszerzenie możliwości S4A - pong Filmy instruktażowe - Implementacja modułu A3.3 - Układ pomiarowy Arduino - S4a - fotorezystor i diody LED Filmy instruktażowe - Implementacja modułu A3.3 - Układ pomiarowy Arduino - S4a - fotorezystor Filmy instruktażowe - Sterowanie elementami z poziomu aplikacji -Implementacja modułu A3.2b - wizualizacja pomiaru temperatury z wykorzystaniem diody RGB Filmy instruktażowe - Implementacja modułu A3.2 - S4a - pomiar temperatury Filmy instruktażowe - Poznanie możliwości środowiska Scratch i zestawu modułu-interfejsu - Implementacja modułu A3.1 - losowa zmiana koloru diody RGB Filmy instruktażowe - Poznanie możliwości środowiska Scratch i zestawu modułu-interfejsu - Implementacja modułu A3.1 - Środowisko Scratch S4A - dioda RGB - PWM Filmy instruktażowe - Scratch i obsługa modułu-interfejsu - Implementacja modułu A3.1 - Środowisko Scratch S4A - dioda led Lekcja mechatroniki w Radio Emaus Zwycięskie prace konkursu na reklamę Podsumowanie Projektu w Radio Szczecin Geoportal koncepcja budowy w oparciu o oprogramowanie open source O cyfrowych tubylcach dziś na antenie Radia Merkury Projekt SWOI w mikrofonie Radia Szczecin i Radia Koszalin Pani Wiesława po monitoringu i występie w telewizji :) Myśl elektroniczna na techniczne konstrukcje - Arduino "Buda z klasą" a w niej My o Projekcie SWOI SWOI w Radio Zachód Zagadka Kostka do gry Popołudniówka Radia Zachód - 30.11.2011 r. między 16.00 a 18.00 - co nieco o SWOI SWOI pod patronatem Radio Zachód Strategia Wolnych i Otwartych Implementacji na antenie Radio Szczecin „Chłodnym” okiem na Projekt SWOI Projekt SWOI na antenie Radio Afera
Błąd wysyłania wiadomości